iLocator lanceert Bedrijvenloket Gooi en Vechtstreek; een online instrument voor ondernemers op zoek naar ruimte

Bedrijvenloket Gooi en Vechtstreek iLocator
Het Bedrijvenloket Gooi en Vechtstreek is een online tool voor gevestigde én nieuwe ondernemers. Bedrijven die overwegen om zich in de regio Gooi en Vechtstreek te vestigen krijgen heel eenvoudig informatie over de werkgebieden en het aangeboden vastgoed. Onder grote belangstelling van het regionale bedrijfsleven werd het Bedrijvenloket Gooi en Vechtstreek maandag 3 maart officieel gelanceerd.

Ruim veertig bestuurders, ambtenaren, regionale ondernemers en leden van de Economic Board Gooi en Vechtstreek woonden de lancering bij. Voorafgaand aan de lancering gingen wethouders Petra van Hartskamp (gemeente Huizen) en Jan Rensen (gemeente Hilversum) in gesprek met twee vertegenwoordigers van het regionale bedrijfsleven: Joop van Dort (voorzitter ondernemersvereniging Naarden FIN) en Kim van Kampen (voorzitter ondernemersvereniging BV Hilversum).

Lancering bedrijvenloket Gooi en Vechtstreek iLocator

De focus van het gesprek lag op versterking van de regionale economie. ‘Bedrijven denken niet in gemeentegrenzen en we moeten ophouden met elkaar beconcurreren’, stelde wethouder Rensen. Volgens collega-wethouder Petra van Hartskamp helpt het Bedrijvenloket ‘de regio om naar buiten te treden als één gebied’.

De vertegenwoordigers van het regionale bedrijfsleven waren eensgezind: ondernemerschap wordt gestimuleerd. ‘Het Bedrijvenloket is voor ondernemers in ontwikkeling. Als bedrijven groeien kunnen ze gemakkelijk huisvesting vinden binnen de eigen regio’, aldus Van Dort en Van Kampen.

Via www.bedrijvenloketgooienvechtstreek.nl kan iedere belangstellende het loket raadplegen. Volgens Ed Heijstee, directeur van regionale ontwikkelingsmaatschappij iLocator Gooi en Vechtstreek, is de online tool een belangrijke stap in de economische ontwikkeling van de regio. ‘Dit is een concrete oplossing, waarmee we beter in staat zijn om de uitdagingen van de komende jaren het hoofd te kunnen bieden.’